tisdag 30 september 2008

Taxi med Ebba von Sydow

Jag har kollat igenom de senaste inläggen, och skäms.. Inte alls särskilt hög kvalitet på inläggen, men min ursäkt är att jag knappt haft tid till att ens tänka på ej-skol-relaterade-saker. Jag har valt ett jobbigt gymnasieprogram.

Hursomhelst, så vill jag nu berätta om min fantastiska dag i Stockholm. På stationen där, såg jag och Maria någon snubbe som ska vara känd.. Hans ansikte kändes bekant, men jag visste inte var jag sett honom. Det visste däremot Maria, som genast visste att "Det är han från Andra Avenyn". Autografer blev det. Vi lade också märke till att han rökte vääldigt mkt..

På något sätt hittade vi till SVT-huset, och precis när vi kommit in ser vi Pekka Heino. Autografer blev det, of course. (Vi "västeråsbönder" får inte se så mkt kändisar där vi bor xD).

Maria och jag väntade sedan i ca. 40 minuter. Sedan var det dags. Vi fick de bästa platserna (längst fram, vid mitten) ! Allt var mindre än jag tänkt mig.. Själva inspelningen var jättekul. Tänk att bara ca. 23 minuter av nästan två timmars inspelning kommer med i tv.

När det var slut tog vi oss fram till "scenen". Soran var tyvärr kissnödig, så jag fick inte chansen att säga så mycket. Men autograf, kram, och bild blev det iallafall =)





Sedan tog jag Mackans, Måns Möllers, Tomas Järvhedens, och Ebba von Sydows autografer.

Ebba var faktiskt trevligast av allihop. Henne fick man iallafall prata lite med.

Nu skulle jag och Maria försöka ta oss tillbaka.. Vi stod utanför SVT-huset med några andra tjejer, och Ebba von Sydow. Varken jag eller Maria "kan" Stockholm bra, så vi var tvungna att fråga någon.. Gissa vem det blev? Jag frågade Ebba hur man tar sig till T-centralen, och hon svarade något om att vi borde ta tunnelbanan från karlaplan. Sedan sa hon att vi kunde åka med i hennes taxi, som skulle ditåt! I taxin hann vi inte prata överdrivet mycket, men en aning iaf.

Hon frågade om jag bloggade. Sedan sa hon att jag får ta och skicka en länk till henne ^^ Lite pinsamt dock om hon dömer mig efter de inlägg strax innan detta.. Heh.

Jag har ändrat uppfattning om henne. Jag väntade mig att hon skulle vara mer divig. Skulle man tro på allt som skrivs så kanske man inte får den bästa bilden av henne.. Ebba von Sydow är jättetrevlig. Det var så otroligt snällt av henne att låta mig och Maria dela taxi med henne. Hon hade ju faktiskt inte behövt. Och om hon hade varit det minsta snobbig, så hade hon knappast föreslagit det.

Nu får jag ännu en blogg att följa. Som om det fanns för lite..


Denna fina bild har jag "snott" från Sorans blogg..
Det är alltså Järvheden, Ebba och Soran.

Inga kommentarer: