måndag 8 september 2008

I don't like mondays

I förra inlägget hade jag med citatet I don't like mondays men visste inte vem som sagt det. Nu vet jag.

Jag håller på att läsa en väldigt bra bok, "Vi måste prata om Kevin" (tack, stina!), och där har jag idag hittat citatet. Vilket sammanträffande.. Tjejen som inte gillade måndagar hette Brenda Spencer, och hon mördade två vuxna och skadade nio elever i sin gymnasieskola i Kalifornien. Bara för att det var måndag. Nu är det inte så att jag tror på det, men det var så hon förklarade det iallafall. Året var 1979, btw.

Såg nyss en sjukt mysko reklam. Jag hör konstig musik. Ser ett gäng uttråkade ungdomar sitta i ett rum. Mamman till en av killarna kommer in, och killen börjar tjafsa med henne. Han häller chips över henne. Sedan ser man pappan bli arg. Han slår näven i bordet. Sedan poppar texten: Det går att göra upp följt av K-RAUTAs logga. Jag tänker bara: Va? Sedan blir jag irriterad. Och sedan ännu mer irriterad över att jag låter mig irriteras av en tv-reklam. Äh!

Här är den, för dig som vill se. (Jag uppmuntrar nu ingen till att handla där, utan vill bara påpeka att jag tycker att reklamen är dum.. xD)

http://www.youtube.com/watch?v=Hh4D7TgftSA&feature=related

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fattar inte heller den reklamen...

Maggie sa...

Stina:

Gör någon det? Förutom de som ligger bakom den? xD Skulle gärna vilja ha svar på den frågan..

Anonym sa...

Jag har faktiskt tänkt söka jobb hos dem ^_^

On another note:

Vad det vill säga med reklamen är nog att de har allt man kan behöva för att inreda ett rum med möbler och så som man vill ha det. Eller bara det att de är ett varuhus som har allt (tydligen efter att ha sett mängder av deras remklam filmer o.O) but what do I know, I only speculate on the possible ^_^

Maggie sa...

Mattias: Ja, så mkt förstår jag.. ;) men varför är delen med "kille häller chips på mamma" nödvändig?

Anonym sa...

Har och hans polare kör ju med en emo/hård rock stil och han vill ha sitt rum som han vill. Och när hans morsa kommer in och vill släppa in lite ljus och så blir det ju bråk, och genom att hälla chips på morsan menar han väll att det är hans rum och det är han som bestämmer över hur det ska se ut, och att hon inte får/kan göra nått åt det... men sen blir han ju massivt ägd av sin farsa när han får nog :P (lång mening men pallar inte sätt punkt xD sori :P)

Maggie sa...

mattias:

ahaaa, fattar nu. Tack =)