fredag 12 september 2008

Att blogga

I bloggvärldens begynnelse var bloggandet någonting coolt. Annorlunda. Nu har det gått så långt att praktiskt taget varje människa som är kapabel att använda internet har en egen blogg. Visst, varför inte? Det är ju inte precis så att det börjar bli ont om plats.. Men det har förlorat sin status. Sin "coolhet". Om man idag nämner att man har en blogg bemöts man oftast med himlande ögon. Kanske även en suck. "Så du är alltså precis som alla andra? Intressant."

Jag tycker, som många andra, att det är fascinerade hur stort det har blivit. Kenza, Blondinbella.. Listan kan göras lång. Och att de tjänar pengar på sina bloggar ses inte som särskilt konstigt. Många blir avundsjuka, men det blir inte jag. Jag ser bloggandet lite som en annan form av journalistik. Skillnaden är att man kan skriva om precis vad man vill, och för att tjäna pengar på detta måste man ha många läsare. Visst är det ett jobb att hålla i en populär blogg. Man måste skriva väldigt ofta, vare sig man har lust eller inte.

Jag är trött, och har ont i kroppen.. Därför är kanske inte detta inlägg på topp. Men det jag vill komma fram till är att jag gillar min blogg väldigt mycket. Det känns skönt att veta att någon läser det man skriver. Kanske till och med bryr sig.

Tack för att du orkade läsa igenom detta (kanske jobbiga) inlägg. Nu när du ändå kommit så långt kan du väl också kommentera? xD

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte mycket av en bloggare.. var dock förut (dvs runt 3-4 år sen), tycker att folk som jag inte känner (eller folk jag inte gillar) behöver läsa om vad som händer i mitt liv men alla är ju olika ^_^ visst kan jag känna att jag kan behöva skriva av mig ibland. Men då gör jag inte det i en blogg.. untan ist på bdb eftersom det är där jag sitter mest ^_^ hehe :P

Men jag säger ju inte direkt att alla som skriver blogg skriver om onödiga och tråkiga saker, som dock, tråkigt nog, de flesta gör. Ta dig t.ex det du skriver, för det mesta (don't hit me x<), är faktiskt intressant att läsa :P

...

Jag blev precis uppringd också så nu har jag glömt bort vad jag skulle skriva mer... bajs =< aja får lägga in det när(om) jag kommer på det :P höhö

Maggie sa...

mattias:
haha, det var en lång kommentar.. och du har alltså mer?

nicecnice ^^

(don't worry, I won't hit you xD)