onsdag 1 oktober 2008

En kopp kaffe


Jag sitter här vid datorn och myser, med en kopp kaffe i ena handen. Jag hör regnet smattra mot fönstrena. Det är så skönt att få koppla av i några minuter. Varva ner. Men så fort jag druckit upp så är det dags igen. Upp och hoppa. Stressa. Men det tänker vi inte på nu.

Vad härligt att just du vill dela denna stund med mig, kära läsare. Det blir allt mindre kaffe kvar.. Några klunkar till. Vad brukar du göra för att slappna av? Kanske kör även du med kaffe? Alla har vi våra sätt. De finns många olika, men det spelar ingen roll vilka de är. Det viktigaste är att de finns. Vi behöver vila.

Sista droppen. Det känns helt okej, faktiskt. Jag har återfått min styrka, och orkar nu med det som ska orkas med. Klarar det som ska klaras av.

Nu ska jag ut i höstregnet.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du inte drunknar i en vattenpöl ^^