torsdag 11 september 2008

En ny dag

Dagen börjar hemskt. Skitmorgon. Måste bråka med Tanya och brorsan om badrummet. Jag gör mig i ordning. Kollar på klockan i hallen. Tror att jag har gott om tid på mig. Går ut, och skyndar(trots att jag fortfarande tror att jag har mkt tid..) till busshållplatsen. Jag ser att bussen står där. Springer så snabbt jag bara kan. När jag är ca. 3 meter ifrån den ser jag den åka iväg. Satans jävlar, fan!! Jag känner mig så hopplös att jag börjar gråta. Men inte så mycket att min sminkning förstörs.. Tar mig samman.

Jag blev inte så försenad som jag trodde att jag skulle vara. Sammanfattning av skoldagen: 2 förhör(som det inte gick så bra på), klassdiskussion(lyckades säga 3 saker, det är iaf någonting) och franska med min underbara lärare. Hon är så kul och trevlig, och jag känner mig så otroligt tacksam för henne. Efter franskan var det slut. Kort skoldag, alltså.

Jag är arg på kossa. Jag vill inte vara arg(det är inte så kul) men det är nödvändigt. Hon måste förstå. Nästa vecka har jag tänkt "bo" hos en bekant, och veckan efter det är jag hos pappa. Vi får se hur hon reagerar.

Jag är faktiskt hos henne nu, trots att jag borde vara hos pappa. Jag är inte här för att jag vill umgås med henne, utan för att pappa aldrig skulle låta mig gå på fest på en torsdag. Här finns inga regler. Och ikväll är det fest. Jag ska till pappa imorgon efter skolan.

Ödets ironi: Jag var hos pappa nyss och hämtade lite grejjer. När jag var på väg till busshållplatsen ser jag bussen åka iväg.. när jag var på nästan exakt samma ställe som imorse! De där jäkla tre metrarna ifrån. Men denna gång reagerade jag med skratt.

Dagens upptäckt: Det är roligare att skratta än att gråta.

Inga kommentarer: