onsdag 17 september 2008

"There's no such thing as karma"

Pianolektion idag. Kommer ni ihåg tjejen från Burma? Hon hade ännu inte köpt sin notbok, så jag erbjöd mig följa med henne till musikaffären efter lektionen (tveksamt om hon hade kunnat klara det själv..). Hon blev väldigt glad.

Lektionen gick bra. Jag fick beröm av läraren ^^ Sedan var det slut, och dags att fixa notboken. Jag och Siaku, som hon heter, gick mot "musikbörsen" och jag ser min buss åka förbi. "Jaha" tänkte jag, "Jag säkrar ju iaf min plats i himlen". Vi kommer fram till affären, och ser att vi är 20 minuter sena. Stängt.

Jag hade alltså missat bussen i onödan.. Jag lovade Siaku att jag ska köpa boken åt henne imorgon, fick pengar av henne. Sedan tog jag mig till busshållplatsen. Såg att nästa buss inte skulle gå förrän 20 minuter senare. Då bestämde jag mig för att hem. Jag kom hem samma tid som jag hade gjort om jag bestämt mig för att vänta på bussen.

Angående rubriken, så tror jag inte alls att det handlar om karma. Det var bara dålig timing. Sen så fick jag ju faktiskt något positivt ur det hela: motion!

Inga kommentarer: