söndag 7 september 2008

Söndagen går mot sitt slut..

Jag gillar inte söndagar. Mitt statement där får mig att tänka på ett ganska känt citat..

I don't like mondays, svarade en pojke på frågan om varför han skjutit ihjäl de stackars eleverna på hans skola. Jag kommer inte ihåg vem det var(det var så länge sedan jag spenderade mina kvällar med att läsa mordhistorier på crimelibrary.com), men kolla här så kanske du hittar.

Tillbaka till ämnet "söndagar". Söndagen ska vara den lediga dagen, dagen då man bara tar det lugnt, men så blir det oftast inte. Man(jag) tar det lugnt på fredag kväll, gör något kul på lördagen, och skjuter på saker som måste göras, till söndagen. Så idag borde jag ha gjort en massa grejjor, men har knappt gjort något alls. Har känt mig svag- kanske beror det på förkylningen, kanske på lågtrycket eller så är det en kombination av båda.

Nu får jag en klassisk "söndag-kväll-ångest" där jag oroar mig för morgondagen. Den fruktade måndagen. Då jag kommer att förbanna mig över att ha varit så lat och inte gjort det jag skulle. Kommer att lova att aldrig göra så i fortsättningen. Kommer senare att bryta mot det löftet. Kommer inte att lära mig ett skit av misstaget, och därför lova samma sak nästa måndag.

Nej! Time for change. Denna gång är en sista gång(på länge, iaf..). Nu ska latheten bort! Ska bara sova lite först..

Inga kommentarer: