tisdag 16 september 2008

Fredrik Seinfeld?

Rubriken syftar på något Krikstian Luuk sa..

Några citat från vår statsminister:

"Det fungerar aldrig bra i politik om man inte är sig själv" Tjaa.. Jag tycker att man fått se väldigt lite av hans personlighet fram till nu. Om han har varit sig själv, är han en mycket tråkig person i verkligheten, hehe.

"Det är barnen som ber oss att sänka musiken" Det var lite kul. Philippa och Fredrik - det inte längre så stela paret.

Reinfeldt svarade på frågan om han "valt bort" sina barn. Sedan kom denna sanning:
"Barn lever mycket i konsekvenserna av föräldrarnas beslut" Så sant! Och även så passande för min nuvarande situation..

Jag gillade att han kändes så sårbar när han pratade om sina barn. Det var nästan vackert.

Jag har totalt ändrat min uppfattning om denna man. Han är inte längre ett hatobjekt. Det är ju så barnsligt att hata, så jag är glad att jag slipper. Jag är fortfarande emot moderaternas politik, men statsministern har nu min respekt.

Tänk att ett underhållningsprogram kan förändra så mycket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra rubrik där! Hehe.. skulle gärna vilja ta åt mig äran av din förmåga, men vet att den kommer från dig själv *S*.

Maggie sa...

stina: Nog är det väl lite din förtjänst att jag skriver som jag gör? Du har hjälpt mig utvecklas så otroligt mycket, och för det kommer jag vara dig evigt tacksam ^^

Anonym sa...

Det är inte så svårt att slipa om man vet att man har en diamant under ytan...