tisdag 16 september 2008

Att fortsätta vara duktig

Jag har suttit vid datorn i nästan två timmar nu.. Måste plugga! Har joggat imorse, och igår. Undvikit det allra onyttigaste. Varit duktig. Visserligen är detta bara dag 2, men det har ju gått bättre än det gjorde förra gången.

Nu måste jag slita mig ifrån datorn, och gå och göra det jag måste. Fortsätta vara en duktig flicka.

Jag har någonting att avslöja. Jag bor kvar hos mamma. Har fegat ur. Jag orkar inte ta den striden, för att jag vet att det är omöjligt att vinna. Hon älskar mig, och det vet jag, men hon tänker inte. Hon bara gör det som känns bäst för stunden. Tror ni jag fanns i åtanke när hon bestämde sig för att åter bli tillsammans med honom?

Jag pratar dock inte särskilt mycket med henne nu, visar att jag är arg. Men det är svårt, för att jag inte är arg på riktigt. It's just an act. As always.

Burning on, just like a match you strike to incinerate
The lives of everyone you know
And what’s the worst you take
From every heart you break
And like a blade you stain
Well, I've been holding on tonight

What’s the worst that I can say?
Things are better if I stay
So long and goodnight
So long and goodnight
Came a time
When every star falls
Brought you to tears again
We are the very hurt you sold

"Helena" - My Chemical Romance

Inga kommentarer: