söndag 15 mars 2009

Veckans hyllning

Ska vi börja med det här nu? Jag tycker det blir bra så. Varje söndag väljer jag en person som jag tycker är värd att hylla, och sedan gör jag just det - hyllar! Splendid idea, don't cha think? Jag tycker det.

Denna vecka tänker jag hylla Matilda, min klasskamrat och min vän.



Varför? Jo, för att hon är den första man tänker på när man letar efter människor att starta något nytt projekt med. Vi två är olika politiskt, men det fungerar ändå bra att diskutera saker med henne. Matilda kan engagera en på ett sätt som ingen annan kan.

Vem är det som fått mig att bli sugen på att gå med i ett politiskt ungdomsförbund? Vem är det som jag ska producera en film med? Vem är det som jag ska resa med (förhoppningsvis många gånger)? Vem är det jag ska erövra världen med? Jo, Matilda! Och hon är sannerligen den bästa att göra dessa saker med.

Matilda

1 kommentar:

Anonym sa...

Aah självförtroendekick! <3