måndag 23 mars 2009

School stuff

På svenskan hade vi individuella samtal med läraren om våra muntliga presentationer.. Att jag fick vg+ kom inte direkt som en överraskning, men däremot att hon inte satt mvg på någon... herregud! Vi har ju haft underbara presentationer i klassen - hur kan ingen ha varit värdig nog ett mvg??

Jag tror att hon bedömer oss hårdare för att klassen ligger på en högre nivå än många andra klasser - det sa jag till henne också, men hon förnekade det givetvis. Vi har verkligen haft grymt bra presentationer, och det är ologiskt att ingen skulle ha mött kraven för det högsta betyget.

Förutom det här, så pratade vi lite om mig och mitt stora bekräftelsebehov. Stina, hon tycker också att jag är en diamant! Jag blir så glad när hon berömmer mig, för att det känns genuint. Jag vet att jag är duktig, men det skadar inte att få höra det många gånger. Faktum är ju att mitt enorma bekräftelsebehov kräver att jag får höra det ofta.

Jag vet att jag är duktig, samtidigt som jag inte tror på mig själv fullt ut... Det går inte riktigt ihop, men det ordnar nog sig så småningom.

Justja, jag kommer få mvg i slutbetyg, men det var det väl ingen som tvivlade på? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid så skönt att veta att man har rätt! Se där! Mitt bekräftelsebehov kom visst fram *S*

Maggie sa...

Stina: Hehe :D