fredag 13 mars 2009

Sablarns

Vaknade mitt i natten, helt dyngsur, och med ett huvud, som kändes fyllt med hackspettar. Jag lyfte upp överkroppen, och händerna jag stödde mig på halkade nästan av madrassen av all svett jag utsöndrat. Då började de små jävlarna i huvudet mitt att hacka.

Min morgon bestod av några UR-program, samt ett avsnitt av debatt. Jag måste sluta kolla på sådant. Jag har insett att förtärandet av tvåårig köttfärs förmodligen skulle göra mig mer gott än att titta på en massa smuck, som inte gör annat än att tala i mun på varandra.

Sedan har jag inte gjort så mkt mer än att läsa och äta. Har läst igenom allt vi har prov på i naturkunskap, och läst i 1984. Började läsa före tre, och slutade sju...

Allt detta har gjorts med feber och en hosta, som får mig att vilja skära upp bröstet och plocka ut mina lungor. Sist jag hade feber var jag mycket mer produktiv - denna feber är sannerligen en besvikelse.

Inga kommentarer: