söndag 8 mars 2009

Guten morgen

Jag gick upp för ungefär 10 minuter sedan. Anledningen till att jag vaknat så tidigt är för att jag planerar att plugga mycket idag.. Ja, ibland gör jag sådana galenskaper.

Internationella kvinnodagen idag! Kanske kommer det ett inlägg från mig om jämställdhet, men hoppas inte på för mycket. Jag ska, som sagt, plugga idag.

Att vara feminist är någonting som borde vara en självklarhet, men bland mina vänner finns många som inte vill kalla sig för det. Jag tyckte det var lite roligt först, att ett sådant här test finns, men tydligen behövs det.

Johanna Sjödins blogg är otroligt bra, och idag rekommenderar jag dig att läsa hennes inlägg om feminism, som finns här.

Nu: frukost!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker inte att man ska behöva kalla sig femenist för att man vill ha jämställdhet i samhället. Detta, för mig, är något som borde vara självklart!