söndag 22 mars 2009

Klänningar och film



Istället för att plugga matte sitter jag och plågar mig själv genom att kolla på Betsey Johnson-klänningar. Denna kostar bara 435 dollar, och det har jag ju verkligen råd med. Kanske ska ta och börja sälja mig själv, eller, som man egentligen borde säga, sälja sexuella tjänster.

Apropå prostitution, så såg jag igår på La ville est tranquille av Robert Guédigian. Filmen handlar om olika människors liv i Marseille år 2000. En av karaktärerna var en tjej som prostituerade sig för att ha råd med sitt knark. Det slutade med att mamman också började sälja sig för att kunna köpa knark åt dottern...

Hatbrott, rasism, knark, horor, politik = bra film. Fyra lik fick jag ihop det till också. Det är inte en speciellt spännande film, men bra är den.


3/5 getter

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.imdb.com/title/tt0249380/ Här är en till fransk film som handlar om samma sak, vill dock minnas att det är fler lik i den här

Maggie sa...

Richard: Filmen verkar inte riktigt handla om samma sak, men jag älskar titeln på den! ;)