söndag 8 mars 2009

Snusk



Igår när jag satt och kollade på andra chansen hörde jag vid ett tillfälle äcklade utrop från badrummet. Men.. Magda.. är det ditt..bajs? Konfunderad tog jag mig till mamma.

När jag såg vad det var hon syftat på brast jag ut i gapskratt. Jag visste precis varifrån det kom.

Nej, det var inte bajs utan choklad. Jag är äcklig, men inte så äcklig.

Det roligaste är att mammas första tanke var att det var just avföring, och inget annat.

Hursomhelst så fick denna incident mig att tänka på lite roliga bajshistorier. Jag bjuder på en!

Det var sommar, och fem-/sexåriga jag och mamma befann oss i en vacker stad i Polen. Vi skulle åka spårvagn till en familj som mamma alltid varit mkt nogrann med att göra gott intryck på. När vi tagit oss ut ur spårvagnen, och gått en bit, märker mamma att min bakdel är lite brunare och kladdigare än vad den borde vara. Jag hade alltså inte bajsat på mig, utan råkat sätta mig på en plats där någon bestämt sig för att skita!

Jag tycker att det hela är grymt roligt nu i efterhand. Tänk dig, min mamma, alldeles stressad och uppklädd, med sin dotter klädd i nyköpta kläder. Och så märker hon att ungjäveln suttit sig i någon lodares bajs!

Tillslut kom vi iaf fram till familjen vi skulle besöka. Jag - glad och byxlös.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

*skrattar* Oh Mon Dieu, jag dör.

. sa...

Jag sket överallt när jag var liten. Tror jag skall fråga min terapeut om varför man gör så. En gång sket jag på min kompis Malins minibord i hennes rum och bara gick ner helt nochigt och höhöhöhö garvade.

Maggie sa...

Cecilia: Oh no, don't die! xD

Artistic: Haha, underbart!