lördag 28 mars 2009

Elakt?

Earth hour, ska jag släcka ned?

Saken är att jag tycker att det känns töntigt. Det känns som en sak folk gör bara för att stilla sina samveten.

Jag förstår att det kanske känns stort att så många runtom i världen gör samma sak, men det är ändå rätt trivialt... Kul för en stund, men när timmen är över slutar folk bry sig om gemenskapen i världen. Varför bry sig om krig när man släckt husets alla lampor en timme i mars? Man har gjort sitt då, va?

Ni som fortfarande tror att det är för miljöns skull man gör detta: så är inte fallet. I Sverige får vi ju största delen av vår elengergi från kärn-, och vattenkraft som iallafall bidrar mycket lite till koldioxidutsläppen.

Jag släcker ned nu.

Hycklare är vi allihopa, allihopa, allihopa.... jag med, och du med.

1 kommentar:

Matilda sa...

Håller med, det känns absolut som en samvetsgrej. Tror inte att man löser något på det sättet.