söndag 11 januari 2009

Vardagsäventyr



Satt i matsalen och skissade på yogapasset jag ska ha med klassen om några veckor, när jag hörde nåt mysko, pipande ljud komma från vardagsrummet. Följde ljudet till bokhyllan, kollade lite bland skiten som fanns där och hittade boven: ett gammalt födelsedagskort från mormor. Gud, vad jag hatar de där korten som spelar upp någon melodi..

Det var inte vilken melodi som helst, utan Beatles yesterday! Yesterday till ett födelsedagskort!! Haha, polackerna är för roliga ibland. "Grattis på födelsedagen, gå nu och göm dig under täcket och var bitter över livet"

Hursomhelst, så ville kortet inte sluta spela. Jag fungerar ju inte riktigt som man ska, så jag kastade ner kortet på golvet och började stampa. Men nej, det var en envis jävel, så det krävde en annan åtgärd. Slet av den där runda prylen som syns på bilden, och ta dah - kortjäveln tystnade!

Vardagsäventyr.

Inga kommentarer: