torsdag 8 januari 2009

Demonstrera mot kriget!

Från Västerås Bokcafé:

Minst 470 personer har dödats, varav en fjärdedel är civila och 80 barn. Mer än 2000 har skadats till följd av israeliska raketanfall. Israel har inlett en omfattande markoffensiv mot Gaza utan hänsyn till civilbefolkningen. Den israeliska arméns angrepp är det värsta sedan 1967. Gazaremsan är idag världens största fängelse. 1,6 miljoner människor är instängda utan tillgång till mat, mediciner och andra förnödenheter.
Därför arrangeras nu en demonstration mot massakern i Gaza. Ta ställning för mänskliga rättigheter och delta i protesten!
Vi samlas på Fiskartorget nu på lördag 10 Januari klockan 13.00.
Arrangörer: Västerås/Palestina Solidaritet!


Varför ska jag orka ta mig dit? kanske du tänker. Jo, därför.

Nu ska jag ta och börja fajtas lite med viruset jag fått, så jag blir helt frisk till lördag.

Inga kommentarer: