söndag 25 januari 2009

Eternal Sunshine of The Spotless Mind



Vilken seg helg! Händer absolut ingenting intressant. Mitt fel - det är ju jag som inte orkar göra någonting bra. Har bara kollat lite film, ätit en massa onyttigheter och suttit framför datorn.. Mycket pinsamt, ja.

Av de filmer jag sett så är Closer och Eternal Sunshine of The Spotless Mind de enda som är värda att nämna. De är lite svåra, men får en verkligen att tänka till. Båda filmerna får 4/5 i betyg från moi.

Closer får ingen femma på grund av att det är någon ingrediens som saknas för perfektion. Och Eternal.. får "bara" en fyra för att det var lite svårt att hänga med ibland.

Lustigt, det här. Trots att jag ger båda filmerna samma betyg, så är det endast en av dem som hamnar bland mina favoriter. Inte så svårt att gissa vilken, va?

Film ska få en att känna, kanske till och med förändra ens sätt att tänka. Den här filmen fick mig att sluta ångra saker och ting.

Om jag vore en riktig filmkritiker skulle jag skriva en ordentlig recension, men en sådan är jag dessvärre icke. Vem tusan vill läsa en recension skriven av mig?

Self pity, oh yeah!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill läsa! Förresten, kom MMS fram?

Maggie sa...

stina: Okej, då kanske det kommer lite recensioner snart ;)

Och ja, mms:et kom fram! Merci =)