måndag 15 december 2008

Tvärtom

Mycket av det jag gör får ofta motsatt effekt än vad alla andra som gör detta får (dåligt formulerat, jag vet).

Ett exempel: Är jag på fest kan jag vara hur galen som helst. Jag kan dansa på borden utan drogers påverkan.. Men om jag dricker blir jag däremot mycket lugnare. Allt känns bara tråkigt.

Jag måste påpeka att jag aldrig varit full, men det lilla jag druckit har räckt gott och väl. Har aldrig fattar grejen med att supa tills man tappar kontrollen. Roliga människor behöver inte alkohol!

Hursomhelst, så är det inte bara effekterna av mitt handlande som är annorlunda mot de flesta andras - även när jag väljer att göra vissa saker.

De allra flesta äter väldigt mkt under julen, med både ångest och ett par extra kilon som resultat. Sedan blir det dieter, detox, och hårdträning fram till beach år-whatever.

Jag tränade som minst under våren och sommaren detta år.. och nu har jag bestämt mig för att träna ordentligt under jullovet. Jag vill komma i form, precis som många andra - med den lilla skillnaden att jag gör det under "fel" del av året.

Inga kommentarer: