torsdag 11 december 2008

Det börjar närma sig



Snart är det jul. Jag är faktiskt inte så förtjust i julen, iallafall inte sättet vi firar julen på. Det enda som är kul med julafton är Kalle Anka, Kan du vissla, Johanna?, presenterna, och att få se sista avsnittet av julkalendern. 3/4 har koppling till SVT. Och att öppna julklappar har mist lite av det roliga nu när man är stor tjej. Jag vet ju redan ungefär vad jag kommer att få.

Så julen för mig är SVT. Public service-tv. Jävligt sorgligt. Jag vill kunna känna det där pirret och spänningen inför julen, så som många andra gör, men jag kan bara inte.

Men oj, jag höll på att glömma en mkt viktig sak! Jag älskar att sjunga jullåtar, så det är en till sak som är bra med julen (som dessutom inte har med tv att göra).

Hursomhelst, så närmar sig julen. Idag gjorde jag det sista provet för den här terminen. Jag fattar inte att det har gått så snabbt. Det känns som att det bara var någon månad sedan som jag hade svårt att somna natten innan första dagen som gymnasieelev. Nervös, var jag. Men ändå känns det som att jag känt klassen i flera år.. Det går inte riktigt ihop.

Tiden rusar fram, och man springer med så gott man orkar x) Ibland har jag känt att tiden sprungit ifrån mig, men nu har jag kommit ikapp. Det känns bra, det här. Det känns bra.

Förlåt om detta inlägg varit lite förvirrande och osammanhängande, men det är precis så jag känner mig idag.

Fin.

Inga kommentarer: