tisdag 30 december 2008

Mon Rêve



Jag ska berätta för er om mitt livs mål. What keeps me going.

Helst vill jag plugga på Sorbonne i Paris, annars så är Santa Monica College ett väldigt bra alternativ (som kostar asmkt, hur stora stipendium kan man söka?).

Efter att jag utbildat mig, fått en titel (och jobbat några år), vill jag köpa hus i Provence, och äntligen få skriva ifred. Kanske även lyckas försörja mig på skrivandet. Just nu är det för mkt trassel i mitt liv för att jag ska kunna skriva någonting längre. Jag kan inte påbörja ett så stort projekt som att skriva en bok än, för att det helt enkelt är för mkt som kommer i vägen. Saker som blockerar många bra idéer.

Det är alltså min stora dröm. Att ha ett lugnt liv i södra Frankrike. Sitta och skriva, på ett café eller ute på min terass. Sol, lugn och trygghet. De enda äventyren och problemen kommer bara att finnas i mina texter, inte i mitt liv.

En stor dröm.

4 kommentarer:

Anders Pantzar sa...

Låter som en väldigt trevlig dröm.

Anonym sa...

Då kanske vi ses på Sorbonne eller nere vid medelhavet i framtiden då ;D

. sa...

Vilken genre är det du vill skriva?

Maggie sa...

Artistic: Jag gillar att variera, kan skriva det mesta utom sci-fi.
Och jag har heller inga planer på att bli nästa deckardrottning.. x)
Annars kan det bli lite vad som helst!