torsdag 18 december 2008

Har! Har! Hari!

Idag har jag varit på världens roligaste yogapass! Ett pass för inre kraft. Jag älskar olika mantran, därför även kundaliniyoga. Vi började passet, som vanligt, med att tona in med Ong namo-mantrat. Sedan var det massa kul övningar, bl. a. favoriten "stretch pose". Den är asjobbig, men ändå rolig..

Mot slutet skulle vi göra någonting som var lite udda.. Vi satt i lotuställning (eller skräddarställning) och skulle slå i golvet med handflatorna, samtidigt som vi högt ropade "Har! Har! Har!.." i takt med slagen. Vi höll på så i ungefär fyra minuter. Under hela övningen hade jag ett jättebrett leende, och kände mig smått psyco xP

Ny meditation med sa-ta-na-ma-mantra. Sedan toonade vi ut med Sat nam. Tackade. Sen var det slut!

Imorrn är det skolavslutning. Äntligen!

Love

2 kommentarer:

Anders Pantzar sa...

Vet du hur nördigt det där låter XP

Maggie sa...

Anders: Klart jag gör.