torsdag 16 oktober 2008

Je veux te voir..

Håller på att lyssna sönder den låten. Yelle är grymt bra! Lyssna här.

Min dag:

Idag stannade jag hemma. Mamma var snäll och sjukanmälde mig. Det kändes bara för mkt av allting(men sömnen var det för lite av..), och jag var ganska så rejält deppig igår kväll. Grät minst 3 gånger.. Har haft ett berg-och-dalbane-humör de senaste veckorna, och kände att jag behövde fixa det.

Vaknade vid 8, somnade om och sov i ca.3 timmar till. Käkade frukost, duschade, borstade tänderna, och började städa mitt rum. Höll på i ungefär en och en halv timme. Jag är långt ifrån klar, men nu får man iaf inte längre lust att skjuta skallen av sig varje gång man öppnar dörren till rummet..

Nu skulle jag sminka mig, eftersom jag skulle ut bland folk x) Till banken, mer exakt. Höll på att böja ögonfransarna på högra ögat, när jag plötsligt ryckte till. Vet inte alls varför. Kollar på ögonfransböjaren och får (nästan) panik - På den fanns en massa utdragna ögonfransar! Som tur är, så syns det inte(så mkt iaf) att jag saknar en massa ögonfransar..

Det blev inte riktigt så här illa..
Tänk att behöva använda lösögonfransar
och rita nya ögonbryn varje morgon..
Stackars, stackars människa.

Efter besöket på banken, så åkte jag och mamma till stan för att kolla efter vinterjacka. Hittade en svart på Vero Moda, och en vit på Isolde. Imorgon ska jag till Tati och kolla.. Sedan måste jag välja. Intressant, va?

På bussen på väg hem hände en lite pinsam sak. Såg en bekant på bussen, sa hej och log. Trodde att hon sa hej till mig. Hon sitter och ler mot mig - tror jag, och säger sedan: Det var längesen, jag trodde du flyttat till Iran. Jag var helt förvirrad, skrattade till och skakade på huvudet. Mamma sa att jag svarade någonting till henne också, men det är inget jag minns :S Sedan inser jag att det inte var mig hon pratat med, utan någon bakom xD

Min mamma har stunder då hon är cool. Det här kan du ju blogga om, sa hon efter incidenten på bussen. Måste påpeka, för er som inte vet, att min mamma är helt borta när det gäller saker som har med datorer och internet att göra. Ändå verkar hon fatta det här med blogg.

Mår lite bättre. Borde plugga, men ska kolla på Heroes istället. Destruktivt beteende, people. Hatar att jag är på det här sättet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja mamma! *S*