torsdag 9 oktober 2008

En gång för länge sedan..

Idag när jag väntade på bussen i centrum, bestämde jag mig för att ta en snabb titt i leksaksaffären Leklust (eller Zetterlunds som jag föredrar att säga..). Affären jag, som barn, spenderat många timmar i. Det var något av det roligaste jag visste på den tiden. Senare, som "stort barn", fortsatte jag att gå dit. Fast i hemlighet, förstås. *burkskratt à la Våra värsta år*

Idag var jag alltså där, efter lång tids abstinens. Skulle kolla om de fått in några roliga Halloween-prylar, men det hade de inte. Halloween. Ordet som väcker många härliga minnen. Jag minns alla mysiga Halloween-fester som vi hade i skolan och på fritids, i lågstadiet...

En av dessa fester var dock inte superlyckad. Jag hade fixat till mig innan, skulle vara häxa. På festen hölls en tävling om vem som var bäst utklädd (varit mest kreativ..). Jag hade den rätta sminkningen och den rätta outfiten. Dessutom hade jag sprejat mitt hår svart! Och så vinner en kille, vars "dräkt" bestod av en (ful) mask han köpt på ICA för 30 spänn. *Aaaaww..* Att livet är orättvist fick jag tidigt erfara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår inte grejen med Halloween, har nog aldrig firat det O.o

Maggie sa...

cajsa: Halloween är ju superhärligt! Det är underbart kul att få bli sådär "lagom" rädd.. Kolla skräckis, låtsas vara one of the bad guys xD Jag älskar det.