lördag 4 oktober 2008

Att komma oanmäld

Gårdagen blev inte så skön som väntat. Varför? Tack vare de dumma nissarna som bestämde sig för att hälsa på mig. Oanmälda. Det kanske inte låter så farligt, men för mig är det det. Faktiskt en av de värsta sakerna jag vet.

Vad tror man egentligen när man tar sig hem till någon utan att ha ringt först? Att den personen inte har något liv, utan bara sitter ensam hemma och väntar på besök? Nu var jag visserligen hemma, och hade väl ingenting speciellt för mig, men det betyder inte att jag ville att det skulle vara annorlunda.

Trots att dessa personer betett sig respektlöst, så vill man ju ändå vara artig. Det slutar därför oftast med att man får en väldigt stel och falsk kväll.

"Nämen, hej! Vad roligt att se er!"(Fanfanfan!)
"Nej, nej, klart att ni inte stör. Kom in."(Mina kvällsplaner är raserade. Har jag något annat val än att släppa in er?)
"Vill ni ha något att äta eller dricka"(Ska ni ge mig chansen att servera mat som legat i kylen alldeles för länge, och hoppas att ni fattar vinken?)

Jag tycker inte att jag är elak nu, men du kanske inte håller med? Det jag tycker är elakt är att anta att någons ensamhet alltid är ofrivillig.

"-Hade du tänkt göra något speciellt ikväll, eller?"
"Ta det lugnt bara. Kanske läsa lite."
"-Men vad bra att vi kom då."
"----"

Inte nog med att de kommer och förstör, så väntar de sig tacksamhet!?! Jeez.

Jag inser att jag låter jävligt bitter och jobbig, men detta är faktiskt min blogg. Min blogg - mina åsikter.

Idag ska jag träffa en kompis, som kommit hit ändå från Karlstad. Sedan ska jag försöka plugga en aning (det går säkert bra.. xD). Efter det ska jag äntligen ta det där badet som inte blev av igår.

Ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul blogg! Väldigt underhållande. Fortsätt så.
//Ramin

Maggie sa...

ramin: Yaay, vad glad jag blir att du tittade in! Tack för komplimangen =)

fetbra sa...

hahaha det där är så himla sant :) "stör vi ?" -"neeejdå!"