onsdag 1 oktober 2008

Paraply

I'm back. Cold, wet and heartbroken.

Det regnar fortfarande. Det gjorde det när jag skulle ut, så självklart tog jag med mig mitt paraply. Låt mig få berätta om mitt paraply.

Vi har känt varandra i flera år. Han har skyddat mig i regniga tider, och vi har tillsammans hånskrattat åt folk med mindre lyckade "regnvänner". Jag trodde att vi ställde upp för varandra, var bundis, men idag var dagen då det visade sig att jag haft fel.

Regn och blåst är aldrig en bra kombination, men tyvärr är detta inte särskilt ovanligt. Idag hade vi en sådan kombo, och på vägen till växhuset hände det otänkbara - ena fliken på paraplyet vek sig så att jag fick den i ansiktet. "Vad har jag gjort dig?" tänkte jag sårat. "Okej, okej, jag förlåter dig.." Just när jag i mitt huvud uttalat dessa ord viker sig paraplyjäveln uppåt.

Nu blev jag förbannad.

Krigsscenerna i 300 och Braveheart - glöm dem. De är ingenting i jämförelse med dagens maktkamp. Vi fajtades utan att tänka på all regn och blåst. Just då fanns bara vi två. Vem vann? Jag tror nog att vi båda förlorade på detta. Paraplyet slängs, och jag måste införskaffa mig en ny.

Om du som läser detta råkar vara ett paraply, som tycker att jag verkar intressant, mejla mig då (mags_92@hotmail.com), så kanske just du kan bli min nya regnkompis.



Bild på svikaren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Attans, en sådan nedrans svikare det där alltså...
Lita aldrig på paraplyer säger jag dig, de är ondskan!

Lita på ylle i alla väder! ^^ (utom sol. Guh, alldeles för varmt o.O)

Maggie sa...

cajsa: Kan inget annat än att hålla med dig. Önskar bara att jag vetat detta liite tidigare.. x)