måndag 9 februari 2009

Sanningen om Sverige


Detta är ett troll.

Det finns en sak som jag finner mycket irriterande. Okej, det finns många saker jag skulle kunna klara mig bra utan, men just nu tänker jag skriva om endast en av dessa.

Varför är det så att jag alltid har som mest att göra, under tiden då jag känner mig som minst motiverad? Tillsammans med kylan och vintermörkret kommer också vinterdepressionen. Man mår piss, försöker ta sig samman, samtidigt som man har en massa annat arbete att utföra.

Människan är inte skapad för sådan här kyla. Varför är det annars så få som bor här i norr? Vi är så få för att det helt enkelt inte finns många som är villiga att ge upp sin lycka i typ sex månader varje år.

Bergman kom från oss, kom ihåg det! Hade han fötts i ex. Spanien så hade han säkert spenderat sitt liv med att skriva kärleksdikter och pimpla vin tillsammans med en fet kokerska, på deras stora vinodling. Men nu råkade han födas i Sverige, och gjorde det till sitt livsmål att att ge så många som möjligt självmordstankar istället.

Inte nog med att vi måste kämpa mot vinterdepressioner och allt vad det heter, så verkar dessutom takten på skola och arbete öka under vintern.. Vad tusan!

Vi borde gå i ide. Jag vet att det är så det ska vara. Men tyvärr så verkar inte världen vilja stanna upp för mig, så jag tvingas fortsätta..

Den dagen jag blir diktator, då jävlar!

4 kommentarer:

Anders Pantzar sa...

Du och jag börjar närma oss varandra; ytterligare ett inlägg jag håller med dig om. :P

Jag är övertygad om att om vi inte hade några tider att passa så skulle vi leva våra liv efter solens gång (sova när det är mörkt och vara vaken när det är ljust).

Anonym sa...

Det är den som uppfann varma kläder vi har att skylla på, annars skulle vi säkert gå i ide :( björnar har liksom jättetjock päls men inte ens dem uthärdar vinterhalvåret. vi människor är modiga, eller dumdristiga.

Maggie sa...

Anders: Woho, kamrat!

Matilda: Usch för den människan! När jag kommer till makten då lovar jag att det blir ändring ;)

Anonym sa...

Jag ska rösta för dig när det blir dags!