torsdag 5 februari 2009

Feminism



Jag är nog lite gammaldags.. Det är sjukt, egentligen. Jag ska föreställa en feminist, och ändå blev jag jätteglad över att han betalade för fikat. I skolan idag diskuterade jag och ett par tjejer från klassen även att fixa en eventuell biltvätt för kåta män i sommar - vi tvättar i underkläder och stilettklackar (Vi tvättar bilar, inte männen.)

Äsch, det räcker med att vi har jämställdhet i yrkeslivet, tycker jag. Och det där med biltvätten.. då är det ju faktiskt vi som utnyttjar männen, och inte tvärt om.
What can I do? Plenty, sister!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om de betalar för att vi ska tvätta deras bilar är det dem som skulle behöva hjälp :) men seriöst, kvinnors "sexuella" kraft över män borde inte tryckas ner, det är antifeministiskt. Duh!

Maggie sa...

Matilda: Hehe, du har så rätt, så! ;)