onsdag 18 februari 2009

Legalisering av prostitution

Min kropp ska vara min kropp. Varför ska jag inte få bestämma över den själv?

Jag tycker att prostituerade ska betala skatt, precis som alla andra egenföretagare. Vad är det som är så fel? Det handlar ju bara om att sälja tjänster.

Vissa är rädda för att spridningen av könssjukdomar skulle öka. Hallå, kondom?

Skulle prostitution bli lagligt, så skulle risken för att en prostituerad hamnar hos en hallick vara minimal, alltså borde landets moraltanter tycka bra om det.. Hororna (tycker inte om det ordet) skulle alltså må mycket bättre. De är ju faktiskt också människor.

Jag hatar att sex ska vara så tabubelagt. Egentligen är väl inte säljandet av en sexuell tjänst värre än ett one night stand?

Om vi slutade se prostituerade som offer, och istället se dem som just egenföretagare, så kan jag lova att världen faktiskt inte går under.

Våga ifrågasätta!

Kort om legalisering av prostitution

Bra blogginlägg

5 kommentarer:

Anders Pantzar sa...

Ja, jag förstår inte heller varför sex är så tabubelagt. Det är ju en så naturlig sak (du vet ju vad jag anser om livets mening XP).

Anonym sa...

Håller med föregående talare, sex borde inte vara så hysch-hysch som det är idag.
Prostitution som en laglig och organiserad egen företagsamhet skulle nog faktiskt vara bra mycket mindre farlig än "vanlig" prostitution, då skulle man kunna kräva någon form av säkerhet, både för kunden och personen som säljer tjänsten.

Förresten så anser jag att du i stort sett antagligen har rätt när det gäller cannabis också, men jag reserverar mig en aning inför en sådan åsikt eftersom jag inte är så insatt ^^

Anonym sa...

Haha förlåt för alla kommentarer, men det var massa bra inlägg idag. Håller med helt och hållet. Sen tycker jag det är lite skumt att kvinnoprostitution väcker så mycket avsky medan mansprostitution knappt uppmärksammas. Lite antifeminism känns det som.

Maggie sa...

Anders: Jo, jag vet.. :P

Cajsa: Bra där!

Matilda: Hehe, det är okej, bara kul när du kommenterar ^^

Precis, skumt det där..

Anonym sa...

Kul att blogginlägget är från liberal front :D