torsdag 26 februari 2009

Kitou Aya



Min hjälte, min förebild, heter Kitou Aya. Cecilia har skrivit ett bra inlägg om henne som ni kan läsa här.

För ungefär två år sedan fastnade jag för en japansk serie på you tube, som en kompis rekommenderat. När jag började kolla på den hade jag ingen aning om hur mycket den skulle komma att betyda för mig. Serien är baserad på Kitou Ayas dagböcker.

Nu har jag återigen börjat se på den, och jag känner att det är precis vad jag behöver. Jag, och alla ni andra, behöver en påminnelse om vad som verkligen är viktigt här i livet. Det är lätt att man blir girig och självisk, och glömmer att vara tacksam för det man redan har.

Serien heter 1 litre of tears och nu ska du kolla på den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Titta på filmen istället... den är så mycket bättre

Maggie sa...

Åh, finns det en film? Så insatt var jag.. x) Men jag ska kolla! Tack så hemskt mycket för tipset =)