torsdag 2 april 2009

Spring Ricco



* Drömde att min pappas fru började slänga smutsiga gosedjur som jag inte äger i verkligheten.. Feng shui, ni vet. Skrek på henne och råkade kalla henne för fitta. Det tyckte inte min drömpappa om. Jag vaknade alldeles förtvivlad.

* Mitt enorma bekräftelsebehov fick sig en rejäl boost idag. Fick tillbaka samhällskunskapsarbetet jag gjorde om jämställdhet. Både min lärare och lärarkandidaten, som skulle vara med och rätta, var förtjusta. Tveklöst bästa arbetet, sa min lärare.. Får man säga så?

Jag är självklart väldigt glad över mitt betyg, men samtidigt var det många i klassen som blev orättvist bedömda. Det är synd att vissa lärare låter personliga åsikter påverka dem så pass mycket när de sätter betyg.

Spring nu, Ricco. Spring.

2 kommentarer:

Gustaf sa...

jag har också video på min blog. älskar min blog. ÄLSKAR DEN! jag jobbar med beskyddarverksamhet. behöver du skydd?

Signerat / Gustaf Von Heiding

Maggie sa...

Gustaf: Trevligt, trevligt.. Och nej tack, jag klarar mig. Ska jag ge dig lite fler sidvisningar nu, tycker du? Okidoki