måndag 20 april 2009

Pinsamt

Det var ett tag sedan sist, men idag har Pinsamma Magda gjort en liten comeback.

Vi går baklänges.

* Under yogan knakade jag som en trettioårig trästol. Det lät som att mitt ben höll på att knäckas sönder.

* Innan yogan, på väg in till friskcentret, smällde jag upp dörren som ett riktigt smuck. Trodde den skulle vara mycket tyngre... Det visade sig att de tagit bort en liten pryl (den som gör att dörren kan öppnas genom en knapptryckning). -.-

* Under min joggingtur, den jobbigaste sträckan, skruvade jag upp volymen på min musik, och började mima med i låten som spelades. Jag kämpade, och mimade överdrivet tydligt. Öppnade ögonen. Vid sidan av vägen satt en kille i min ålder och stirrade på mig.

Jag har iallafall lärt mig att kunna skratta åt mig själv.

2 kommentarer:

Maria sa...

haha! :D kommer ihåg på nybygge då vi gjorde bort oss varje dag :P

Maggie sa...

Maria: Haha, ja xD those were the days