tisdag 14 april 2009

Sömnlös



Jag kan inte somna. Gick och lade mig vid midnatt. Jag låg och vred mig i över en timme, och bestämde mig sedan för att kolla lite på tv. Hade jag tur skulle jag somna i fotöljen. Dålig sömn bättre än ingen sömn.

Såg på ett gammalt avsnitt av förhäxad, från första säsongen. Nostalgitripp till max. Avsnittet med Abraxas, där hade jag otur! Det var ju riktigt spännande, trots att jag redan sett det ett antal gånger.

Efter en timmes förhäxad gav jag soffan ett försök. Nu skulle jag sova.

Nej.

Jag låg återigen och vred mig i en timme, och nu sitter jag här. Klockans tickande är på väg att driva mig till vansinne. Jag måste sova. Idag har jag skola mellan åtta och sexton, och två timmars teater senare på kvällen.

Jag måste sova.

Your sleep could be disturbed tonight by exciting erotic dreams, Magdalena, stod det i mitt horoskop.

What sleep??

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Mah, sådant där är jobbigt... Think Poison!

je t'aime <3

Olof sa...

Stackare! Det verkar verkligen brutalt, hoppas att din dag inte var alltför hemsk :-)