tisdag 4 november 2008

Mamma

Varför, varför, ska mamma alltid dra upp persiennerna i mitt rum? Jag spenderar väldigt lite tid i mitt rum, är bara där när jag måste. Alltså är det väl ingen mening med att dra upp persiennerna?

Nu ska jag berätta om varför detta är ett "problem":

När jag kommer hem, ofta sent på kvällen, börjar jag dra av mig en massa kläder. Jag vet inte riktigt varför jag gör så, kanske för att jag verkligen känner att jag är hemma då? Och vips, så är jag halvnaken. Jag är alltid halvnaken när jag går in i mitt rum. Nästan alltid, iaf. Går in, tänder lampan. Och självklart är persiennerna uppdragna, så grannarna (med fönster mittemot) får sig en show. Att det dessutom bor en skum gubbe mittemot, gör ju inte direkt saken bättre..

Nu kanske ni tycker att den enklaste lösningen för mig vore att helt enkelt behålla kläderna på, tills jag dragit ner persiennerna, men varför ska jag behöva anpassa mig? Dessutom så har jag försökt mig på detta, men det har tyvärr inte funkat då min lilla striptease kommer av sig själv. Unstoppable. Man är bara så jäkla trött när man kommer hem, att man inte orkar tänka efter innan man gör något..

Jag har pratat med mamma, och hoppas på bättring. Men hon går sina egna vägar, den kvinnan. Det är omöjligt att få henne göra som man vill. Baad dog.

Inga kommentarer: