fredag 7 november 2008

Gårdagens inlägg..

.. blev inte alls som det var tänkt. Jag hade tänkt bevisa att jag inte alls är duktig, men istället skrev jag om rätten att få vara duktig.. Jag fattar inte hur jag funkar.

Jag anstränger mig inte alls lika mkt som alla verkar tro att jag gör. Bara för att man får bra resultat, så behöver väl inte det betyda att man ansträngt sig mkt? Visst ställer jag höga krav på mig själv, men kraven är aldrig högre än vad jag vet att jag klarar. Enda anledningen att jag inte alltid når upp till mina mål är helt enkelt att jag då varit lat.

Jag vet att om jag skulle vara flitig, och verkligen kämpa, så skulle jag kunna komma hur långt som helst. Därför känns det ibland frustrerande när jag vill så mkt, men kroppen inte orkar. Det suger purjo. Purjo.

1 kommentar:

Anders Pantzar sa...

Sådär kan jag känna ibland också. Och jag brukar säga att om man anstränger sig för ett högt betyg så har man inte förtjänat det.
Ett högt betyg ska man bara kunna få om man verkligen kan ämnet och inte om man kan plugga bra.
Därför har jag bara 4 st MVG hittls, men det är MVGn jag kan vara stolt över, och om jag gör samma uppgift/prov igen två år senare så blir det samma betyg. Det visar att jag KAN ämnet, och att jag inte vrålpluggat inför proven.