måndag 18 maj 2009

Varför den här dagen och alla andra är bajs

Äckeldag. Äckeldag! ÄCKELDAG!

Hela dagen har jag varit helvetiskt trött, kärlekskrank, och frusen.

Jag sover för lite. Varför? För att jag går och lägger mig för sent. Är det kanske för att jag är så flitig och inte kan sluta plugga? Svar: Nej. Jag sitter uppe och slösurfar sur l'internet, kollar på meningslösa program på tv eller stirrar in i en vägg. Jag har inte pluggat ordentligt på flera månader.

Jag vill, jag vill, jag vill! Fy bubblan vad jag vill ta tag i mitt liv, börja komma någonvart. Men att vilja är inte alltid tillräckligt.

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig. Varför är jag inte stressad? Jag brukar känna mig stressad när jag har mer att göra än vad jag har tid. Det är så man ska känna. Då får man saker gjorda.

Jag hatar att jag känner mig så här lugn och slö. Jag förstör för mig själv.

Nu - choklad

Inga kommentarer: