onsdag 27 maj 2009

Doctor Phil om kriget i Irak

Jag sitter och kollar på ett gammalt doctor Phil-avsnitt, i brist på bättre tv. Två motståndare till kriget har blivit inbjudna, och Phil och publiken försöker knäcka dem med deras äckliga moralkakor. Åh, vad det ooas, och skakas på huvuden.

Vad tror ni trupperna säger när de ser vad ni gör? (Phil om deras demonstrationer)

Well, Phil, jag tror nog att trupperna har annat för sig än att kolla på det som händer i hemlandet.

Varför vill ni riskera att motståndarsidan uppmuntras av era demonstrationer, och kanske skadar våra amerikaner mer? (ungefärligt citerat)

Suck..

Sedan skulle han komma med brillianta kommentarer som Jag skulle aldrig göra något som skulle förvärra våra soldaters situation. På vilket sätt förvärrar fredliga demonstrationer mot allt dödande situationen?

Nu det underligaste, som jag inte alls borde förvånas över:

Phil frågade publiken vilka som trodde att Saddam Hussein stod bakom 9/11.

Nästan alla räckte upp handen.

Jag måste sluta kolla på sådana här program.

2 kommentarer:

Lisa från teatern sa...

brukar tycka att de flesta som bloggar i vår ålder bara är patetiska, men gillar faktiskt din starkt! jag hittade den genom anders blogg, vilken lyckoträff! hoppas allt är bra med dig. MSN me up if you want to !!! lisaaspengren@hotmail.com

Maggie sa...

Lisa: Vad glad jag blir! :D Jodå, med mig är det bra. Ska ta och adda dig nu!