lördag 2 maj 2009

Räkna ut din fettålder

Hittade det här testet idag, där man kan räkna ut om den mängd fett man förbrukat stämmer överrens med antalet år man levt, eller något sådant..

Man märker verkligen att frågorna utformats efter en amerikans sätt att äta på. För oss andra som äter normalt är vissa av frågorna helt sjuka. Ta t.ex. frågan How many times a week do you eat cakes or sweet pastries?

Snacka om att jag känner mig duktig efter att ha gjort det här testet. Nu kan jag unna mig att äta ordentligt med tårta imorgon på min födelsedag!

(Okej, nu kanske det lät som att jag brukar vara försiktig med med vad jag äter, men det är jag verkligen inte. Igår levde jag ju praktiskt taget bara på sockerkaka... Poängen är att jag inte tjockar mig regelbundet, så som frågorna i testet antyder!)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Men amerikaner är ju i sin egen lilla värld, right?

Maggie sa...

Cecilia: Ja, precis. -.-