tisdag 19 maj 2009

Share hugs, not files!

Idag anmälde jag mig till en uppsatstävling i sista minuten. Jag fick inte reda på att det skulle vara någon sådan tävling förrän idag, so.. Dåligt informerat, mina kära handledare. Dåligt.

Det började halv tre, och jag var klar vid fyra. Ämnet var "fri nerladdning - för eller emot". Jag skrev en text på nio sidor där jag argumenterade emot fri nerladdning. Det roliga är att fildelningsfrågan aldrig riktigt har intresserat mig. Jag visste inte ens själv var jag stod förrän jag börjat skriva på uppsatsen!

Jag tror inte att jag vinner, men det var kul ändå. Jag är inte ens säker på om jag vill vinna. Man får pengar, och visst är det trevligt, men..

.. uppsatsen publiceras i VLT, och så måste man läsa upp skiten för en massa människor på någon finare tillställning. Fatta vilket hat folk i skolan skulle känna mot mig! Man får ju absolut inte vara emot fildelning, nej, nej. Det är fy skam.

Det var iallafall roligt. Dessutom känner jag mig duktig, till skillnad från hur jag kände mig igår.