måndag 4 maj 2009

Rösta på Mrs. Airhead


"Låt din värld växa"

Idag fick europaklasserna lyssna på Cecilia Wikström som kandiderar till europaparlamentet för folkpartiet.

Vilken människa! Och det menar jag absolut inget positivt med. Hon spelade på så mycket klyschor att jag trodde jag skulle spy. Dessutom visade hon sig vara riktigt, riktigt feg.

Om man ska tycka någonting ska man banne mig ha stöd för det man tycker. Om man dessutom jobbar som politiker bör man åtminstone kunna försvara sig ordentligt. Det kunde inte Wikström. Hon flydde.

Så fort hon började få slut på motargument (vilket gick jävligt snabbt) började hon flacka med blicken, och försöka prata om annat. Med hela sin kropp ropade hon på hjälp. När hon frågade om vi hade några frågor som inte handlade om det man förgäves försökt diskutera med henne, menade hon egentligen Kan ni fråga om någonting jag kan svara på?

Jag tycker lite synd om henne. Hon var säkert inte alls beredd på att få något motstånd, för hur mycket kan egentligen några gymnasieungar komma med? Jag vill inte tycka synd om dem som ska vara med och ta beslut som kommer att påverka mig.

Så, nej, Cecilia Wikström. Jag skulle inte rösta på dig om jag hade åldern inne. Nej.

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Se det positiva i saken... Hon hade ett strålande fint namn! :)

Matilda sa...

Höll på att dö när hon pratade om sexköpslagen. Tyckte hon var så blah, hon hade ju inga direkt speciella åsikter utan det var mest socialliberalt mellanmjölkstjafs. Nej, väck mig när de bjuder in en äkta nyliberal. :(

Maggie sa...

Cecilia: Haha, ja!

Matilda: Ja.. jag är så trött på tjafset om unga kvinnor som offer. Ja, trafficking är ett stort problem, men man framställer det på fel sätt tycker jag.. dessutom är det inte bara unga flickor som drabbas, utan även småpojkar, men det är det aldrig någon som nämner.

Alla hennes åsikter var ju mellanmjölk! "Åhå, kolla på de här människorna, det är så synd om dem, vi måste hjälpa dem.." Ingenting konkret utan bara massa fina ord som man hört tusentals gånger förut.

Matilda sa...

Ja, ogillar när man blandar ihop det med frivillig sexhandel och drar allt över en kam. Sen tror jag knappast att sexköpslagen är den bästa lösningen på det problemet heller. Den drabbar bara de frivilliga. Och sen det här offertjafset, får de aldrig nog?

Är så trött på sånt, de har aldrig nåt nytt att komma med.

Freddan sa...

man kanske dyker upp på växhuset de där känns ju nästan som ngt man måste se =)
grattis till rollen förresten =)

Maggie sa...

Freddan: Ja, det tycker jag att du ska göra! =)