måndag 14 juli 2008

A cry for help

I natt hörde jag ett rop på hjälp. Självklart bytte jag genast om till min snygga superhjälte-dräkt och stack iväg för att leta reda på den som ropat på mig. Jag sökte - och jag fann. Den personliga integriteten var djup knipa. Det visade sig att den blivit hotad och misshandlad åtskilliga gånger av ett gäng som kallade sig Försvarets Radio Anstalt. Jag blev förskräckt när jag hörde att detta pågått under en lång period, och jag frågade varför inget tidigare har gjorts för att förhindra detta. Den personliga integriteten svarade, med en mycket sorgsen röst, att man i riksdagen nu röstat fram en lag som tillåter detta våldförande. Min uppgift är att rädda alla som behöver- och vill ha hjälp. Den personliga integriteten kallade på mig, därför kan jag inte ignorera faktumet att den ständigt blir våldtagen av samma gäng. Misshandel och våldtäkt är enligt svensk lag förbjudet, varför gäller då inte detta min vän? Jag ska göra så gott jag kan. Jag ska använda alla mina superkrafter till att försöka vända på denna hemska situation, men det blir svårt att klara det ensam. Are you with me?

// Bionic Maggie


Ps. Taxin till Arlanda kommer om några timmar. Sen blir det flyg till Polen. Där ska jag vara i fyra veckor, och nästa blogginlägg kanske kommer om ungefär två veckor... Så om jag inte får extrem lust att skriva innan jag åker, så blir alltså detta mitt sista inlägg på ett ganska långt tag. Ha det bra! Ds.

Inga kommentarer: