lördag 12 juli 2008

Numero dos

Jag känner mig rätt nedstämd för stunden. Förstår inte varför. Jag har haft en rätt mysig dag. Fikade med min f.d. lärare. Fick en bok från henne. Jag åker till Polen på tisdag, kanske det som ligger och gnager.. Det är inte så att jag är orolig, iallafall inte medvetet. Jag åker ju dit varje sommar, 'so it's no big deal'.. eller?

Har funderat en hel del, filosoferat , bland annat på meningen med livet. Och meningen med denna blogg. Vissa frågor återkommer ständigt i mitt lilla huvud. Vem kommer att läsa denna blogg? Kommer nån att läsa den? Varför skulle nån vilja läsa den? Och hur smart är det egentligen att skaffa en blogg bara några dagar innan man reser iväg till ett ställe utan tillgång till dator?

BTW, klockan är 19.17 nu. Fattar inte varför det står fel tid..

//Maggie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Meningen med livet är en underskattad sysselsättning. Men jag är övertygad om att fler borde fundera över detta, istället för att gömma sig i något missbruk.

Maggie sa...

stiina:
Jo, det är klart. Kan dock inte säga att jag funderar särskilt mycket över detta själv, men ibland så.. Det kanske kommer ett litet inlägg snart där jag avslöjar meningen med livet.. Så fort jag kommer på vad det är, lovar jag att skriva om det! ;)