måndag 14 juli 2008

Jag fixar det.. imorgon, ok?

Här sitter jag, med kaffekoppen i ena handen, och skriver. Jag vaknade vid elva, men gick inte upp förrän en halvtimme senare. Alltså är det dags för min frukost nu. Känner man sig rastlös, i behov av lite spänning, så fungerar det jättebra att bryta en frukostvana. Som jag gör nu. Jag brukar inte köra nudelsoppa och kaffe annars, men nu blir det definitivt mycket intressantare. Det är ovissheten som är spännande. Att spy eller att inte spy, det är frågan. Nej, men jag kommer inte spy. Jag tror inte det iallafall, men man vet ju aldrig. Man säger att Gud vet allt, men håller han även reda på sådana saker? Det är en bra fråga att ställa när någon av de där dörrknackande missionärerna kommer på besök.. "Jehovas vittnen? Stig in.. Jag har några frågor angående Gud och frukost." Nej, men allvarligt. Change of subject.

Jag är en sån som alltid ska skjuta upp saker som måste göras. Vad det än är så tänker jag "Det finns ju alltid en morgondag". Men det är ju fel.. Imorgon finns inte alltid. Nu handlar det här inte om död, utan att varje sak har sin dag. Väntar man för länge, kanske man missar sin chans. Jag åker ju till Polen imorgon, väääldigt tidigt. Jag ska vara klar att åka redan kl. 3.20. Det bästa är nog att inte gå och lägga sig överhuvudtaget. Jag skulle iallafall inte kunna somna.. Hursomhelst, så vill jag kunna komma hem till ett välstädat rum. Jag får ångest av att kolla på mitt rum som det är nu. Jag kan inte ens sova där länge. Så skitigt är det. Jag skulle alltså städa någon gång innan jag reser, var det sagt. "Jag hinner.." "Jag gör det imorgon" "Det är ju jättelång tid kvar.." Nu handlar det om timmar. Jag åker om mindre än ett dygn, och rummet är fortfarande lika äckligt. I detta fall finns det inget imorgon. Ska jag städa måste jag göra det nu. Men nu är nudelsoppan klar, så jag går och äter istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du det var bara en annan sak, nog ska det gå att blogga från Polen om du får tag på en dator? Det är väl bara att ha koll på sina inloggningsuppgifter? Tror jag?
P.S- Jag skrattade glatt åt dina funderingar kring frukosten. Varför inte prova liksom?

Maggie sa...

Jo, det borde gå, men problemet ligger i att just få tag på en dator.. De flesta jag känner där har ingen. Och även om man går till de som har, så känns det inte speciellt artigt att gå dit för att sitta vid deras dator.. Visst, borde det finnas internetcaféer, men jag vet tyvärr inte vart dessa finns. Det kommer nog något blogginlägg under tiden jag är där, men det kan nog inte bli mer än ett.. eller två.

Kul att mina funderingar kan få någon att skratta ^^ Precis, prova! Hur det än går, så blir det iallafall en förändring mot förut =P