tisdag 26 augusti 2008

Meningen med livet är...

..Snabbmat! Det skulle du inte kunna gissa, va?! Men nu är ju jag så otroligt snäll, så jag avslöjar alltså The big secret.

Okej, jag ljuger. Förlåt, bli inte arg. Nej, tyvärr vet jag inte vad som är hemligheten med livet, but I do know life keeps you busy x)

Skolan har börjat. Har haft mina fem första dagar som gymnasieelev. Vi började i fredags, så alltså tre dagar med klassen so far. Nu slutar jag med engelska uttryck. Hursomhelst, så har det legat på en ganska jämn nivå. Betyg: 3 av 5 Magdaapor. Har hittat fyra kompisar, men endast en av dem går i min klass. Jag måste erkänna att jag är ganska så besviken. Det känns som att det redan blivit "grupper", och klassammanhållningen är inte den bästa. Fast det hinner nog ändras. Hoppas jag.

Idag var det ganska kul iallafall. Vi var på Djäkneberget i en timme, sen fick vi gå hem. När jag hörde att vi skulle köra en "teaterlek" blev jag överlycklig(teaterapa som jag är..), men det blev inte så mkt "skådespel". Det var kul iallafall, och jag åkte aldrig ut(fast vårt lag förlorade).

Det går sådär med minnestalet. Eller ja, det går inte alls. Jag har en del idéer, men det är inget som håller längre än i ungefär tre minuter. Med tanke på att det är just mitt tal som styr begravningen, så måste det vara bra. Och vara längre än tre minuter. Jag behöver typ en dikt. Tacksam för förslag, om någon har något. Förresten, så är begravningen nu på torsdag...

xoxo Gossip Girl

(Vi syns! ;) / Er nattliga väktare, Bionicmaggie)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet inte.. höll tal för både farfar och pappa. Jag kan säker maila dessa för "inspiration" sms:a mig om din mailadress.