tisdag 26 augusti 2008

Bra ordspråk!

Detta ordspråk hörde jag för ett par dagar sedan, och tyckte då att det borde komma med på bloggen. Tyvärr hade jag min tv-och internetfria period(Tele2 krånglade..) då, så jag kunde inget skriva. Men det kommer nu istället:

"Don't spread yourself too thin." Jag tror inte vi har någonting på svenska som motsvarar detta..

Det är så sant! Man kan inte vara på flera ställen samtidigt, men ändå är det många som försöker med just det(bl.a. jag själv). Jag har "många bollar i luften"(har aldrig gillat det uttrycket..). Det hade förmodligen fungerat bättre om jag valde EN eller TVÅ saker att fokusera på, och göra dem ordentligt, istället för att göra en massa halvbra ting.

Lägger man sin själ i jättemånga saker, har man inte mkt kvar själ kvar till sig själv xD

Så, till dig som läser: Don't spread yourself too thin!

Inga kommentarer: