fredag 29 augusti 2008

Längtan

Jag längtar. Jag längtar efter någonting som inte direkt brukar ses som någonting positivt. Det ses inte heller som det motsatta, utan hamnar någonstans i mitten. Likgiltigt. Tråkigt. Ointressant. Vad är det jag menar? Jo, jag längtar efter vardag. Nu har det varit så mycket nya upplevelser att jag börjar längta efter det tråkiga. Det trygga.

Farfars begravning gick bra. Jag lyckades få ihop ett bra tal, samt en fin dikt.. Jag letade väldigt länge efter den där perfekta dikten, men det visade sig att den inte fanns. Vad hade jag då för annat val än att skriva en själv? Det gick snabbt. Jag fick lite inspiration från Beatles "Blackbird". Aldrig hört den? Kolla på YouTube. Nu!

Skolan har väl varit okej. Jag försöker prata med så många som möjligt, har hittat några schyssta människor i min klass nu.. Men jag längtar efter vardag. Att kunna gå till skolan och veta nästan exakt hur det kommer att vara. Vem man kommer att vara med. Vad man kommer att göra. Jag har haft för mycket av det osäkra. Det räcker nu.

Idag var jag och fikade med Maria. Hon är en fantastisk vän, och vi har så mycket gemensamt. Det vi pratar om skulle varken jag eller hon kunna prata med någon annan om. Garanterat. Jag saknar henne väldigt mycket. Nu när hon inte längre kommer att vara en del av min vardag, känns det tungt. Men jag klarar mig. Vi kommer definitivt att hålla kontakten.

Jag vill ha vardag, nu tack! Hör du mig, universum, gud, världssjälen eller vad du nu heter??

Här kommer ett filmcitat, enjoy!

- Då ska jag tala om för dig din stackars förvirrade fläsklägg att kärlek är ett annat ord för lusta plus lusta plus en förbannad massa bedrägeri. Lögn, falskhet och allmänt lurendrejeri.
Det sjunde inseglet, 1957

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också ha vardag... med elever som jag känner :) men lugn bara lugn, snart är vi alla där igen..

Anonym sa...

åhh :) jag saknar ju dig också! och vi skulle dubbelgaranterat bara kunna prata om du-vet-vad med varandra...du är en underbar vän!

Maggie sa...

Stina: Jag hoppas verkligen att det händer snabbt! fast sedan när jag väl får vardag, kommer jag väl inte vara nöjd heller xD

maria: Du e bäst!! ^^ hehe, ja precis, ingen annan skulle fatta.. =P

Anonym sa...

Du jag håller med dig totalt... jag gillar inte sommarlov så speciellt mkt eftersom jag aldrig har nån att umgås med på sommaren... vet inte varför det blir så... ungefär halvvägs in på sommaren börjar jag längta efter skolan... bara för att få umgås med människor och inte behöva känna mig ensam ^_^ jag menar familjen kan bara underhålla en så länge ^_^ speciellt om man har 2 lätt störda systrar och en lillebror som jag peta och ta sönder allt han ser :P

Anonym sa...

som ska* :P

Maggie sa...

mattias:

som jag skrev till stina, så kan jag ibland vara omöjlig att behaga.. När allt blir lugnt med skola och så, kommer det säkert ett inlägg där jag klagar på hur tråkigt det är xD

Nu är ju de kompisar jag längtat efter under sommaren inte längre mina klasskamrater.. så det jag menar när jag säger att jag längtar efter vardag är helt enkelt att jag längtar efter en tid då jag skaffat nya vänner i min nya skola, och allt blir "normalt"..

Men två lätt störda systrar, och en lillebror som tar sönder saker låter inte såå hemskt.. hur kan det någonsin bli tråkigt då? =P men det är klart att man behöver vänner också ^^